MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Sunday 25 March 2012

Terlajak ke Teluk Cempedak..

Hari ni memang hari memenatkan bagi aku. Mana tak nyer, pukul 7pagi dah kena gegar dengan kawan ke Rompin, Pahang untuk berjumpa dengan Tok Batin di Perkampungan Orang Asli di sana. Masa dalam perjalanan dari Batu Pahat tu mata aku memang terlelap tidur-tidur ayam je.. Sedar-sedar dah sampai ke kampung tersebut. Bila masuk je kampung tu terkejut la jugak, rumah aku pun takde kuali astro atas bumbung. Sampai kat rumah Tok Batin tu, coverage handphone terus full bar. Mana tak nyer, dah pencawang tu dekat laman rumah dia je..


Lepas bersembang tak sampai setengah jam dengan Tok Batin tu, kitorang semua pun beredar. Ada seorang member ni ajak pegi Kuantan. Dia cakap tak jauh pun dari Rompin tu, so go on je la.. Aku pun menahan kelopak mata ni supaya tak tidur, kalau tidur nanti confirm muka macam reban ayam bila sampai Kuantan.. Ye la, kata tadi tak jauh.. Bila dah rasa lama, aku pun tengok jam. Rupanya dah setengah jam tak sampai-sampai.. Cettt... Rupanya perjalanan dari Rompin ke Kuantan lebih kurang sejam. Kalau aku tau awal-awal, baik aku tidur je..


Sampai di Kuantan kitorang terus pergi Teluk Cempedak. Waaaaaaaaaaauuuuuuuu... Cantik air nye... Kaler BIRU........ Member yang beriya-iya mengajak kitorang tadi terus menghilangkan diri. MISSING IN ACTION la konon.. rupanye dia pergi jumpa member-member dia kat area Kuantan tu senyap-senyap... Patutlah beriya-iya mengajak.. Yang member lagi sorang ni pulak, pergi jumpa awwwwek dia. Patut jugaklah dia beriya-iya bersetuju pergi ke Kuantan.. Hahahaha... Aku macam biasa, mesti bawak kamera yang hukum karma ni.. (Tapi masih OK lagi, cuma dah out of date)..
Ada certain shot aku guna camera OLYMPUS AZ330, kamera tahun 90an yang guna filem tu.. Tak sabar nak tengok hasilnya..


Panjang bebenor sembang nye ye?? Di sini ade la sekeping dua gambar yang nak dikongsikan dengan anda semua..










Dah puas mengukur keluasan Pantai Teluk Cempedak, kitorang pun balik dan singgah minum dulu di Taman Esplanade Kuantan di Bandar Kuantan..



Disebabkan aku tidur time pergi pagi tadi, dengan ini aku diperintahkan untuk drive pulang.. Ada jugak suara yang nak pergi menghala ke Kuala Terengganu terus petang tadi.. Dah, dah!! Aku dah penat ni, Jom balik! 
Alhamdulillah, kitorang selamat sampai ke destinasi...

1 comment:

  1. Cantiknya pantai tu.. I'll go there..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK