MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Monday 8 April 2013

Back To The Future

Terdetik hati aku nak menceritakan tentang filem ni sebab aku ternampak member aku tengok movie ni guna streaming. Aku pon gelak je la sebab aku ada simpan movie ni dari episod 1 sampai 3. Siap movie lain-lain pasal time travel pon aku ada! (Bongkak nye!!!)

Back To The Future adalah cerita science fiction kegemaran aku pada zaman kanak-kanak selain daripada Robocop. 



Pada masa tu aku tak heran langsung tentang ceritanya yang merentas masa ni, tapi aku suka tengok kereta dia je. Masa tu nampak kereta tu macam canggih sebab pintu dia je. 
Bila usia meningkat dan fikiran tu dah matang, baru la faham tentang cerita tu. Cerita ni mengisahkan seorang professor ala-ala Einstein gitu mencipta sebuah mesin merentasi masa. 

Pada mulanya, prof tersebut mencipta mesin tersebut untuk tujuan kebaikan tetapi pelbagai kejadian yang tidak diingini berlaku berpunca daripada mesin tersebut. Apabila kita pergi ke masa lampau, kita mampu merubah sejarah dan membuatkan masa depan turut berubah. Oleh itu, mereka perlu memperbetulkan semula keadaan dan mesin itu perlu dimusnahkan. 

Walaupun teori time travel ini dapat dibuktikan secara saintifik melalui pengiraan fizik, tapi sebagai seorang Muslim kita perlu percaya adalah mustahil untuk kita berpatah balik ke masa silam. 
Aku dah teliti segala teori termasuklah Quantum, Relativity, Worm Holes dan Paradox sampai tidur pon terbayangkan equation, memang tak mustahil pada mulanya. Bila aku fikir tentang kiamat, barulah aku dapat idea untuk mencari ayat-ayat Al-Quran yang berkaitan. 

Hanya Allah sahaja yang mengetahui bila kiamat itu berlaku. Secara mudah kita boleh berfikir, manusia tidak akan tahu bila kiamat itu akan berlaku. Jika kita mampu pergi ke masa hadapan, bermakna kita boleh tahu secara tepat bila kiamat akan berlaku, sekaligus kita boleh tahu secara jelas kronologi Kiamat. Aku cari lagi maklumat daripada forum-forum agama tentang time traveller dan aku jumpa apa yang aku cari. Selama ni benda ni memang hampir dengan kita tapi bila nak mencari cukup susah iaitu Surah Al-Asr yang kita selalu baca selepas tamat sesuatu majlis. Selama ni kita selalu baca dan faham terjemahannya, tapi kita tak pernah nak menghayati maksudnya. 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang Time Travel, klik SINI.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK