MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Friday 12 April 2013

Doa Untuk Ahmad Hafizuddin Abdul Hadi

Assalamualaikum w.b.t.. 

Time busy menyiapkan lab report, aku pon online la fesbuk kejap melayan topik hangat dalam group politik. Bahang PRU-13 la katakan... Politik? Tak minat tapi still ambik tau jugak dan ada pendirian. 

Aku join group PR vs BN, baru la terbukak minda sikit. Dengar sebelah je, baik duduk dalam tempurung pasang radio satu channel. Tengah syok tengok diorang bertekak memaki hamun, ada la comment yang aku rasa meluat keluar. Ye la, potong stim betul! Orang sembang lain, dia sembang lain.
Tapi bila lama-lama, aku tak heran comment orang lain. Aku duk layan baca comment dia sorang ni je sebab  dalam ramai-ramai bertekak tu dia jadi orang tengah. Walau kena maki pon, dia tetap bagi nasihat demi nasihat, dan nasihat lagi, dan lagi..sampai la aku rasa nak pergi 'stalk' siapa dia ni?

Ooho.. Dia ada blog! Aku pon bukak la blog beliau. Jeng3....
Memang aku terkejut dan teruja sebab aku tak sangka dapat bersembang dengan beliau walaupun bukan face to face. Beliau bukan orang terkenal seperti Dato' Seri Najib, DSAI, TGNA, Shaheizy Sam dan Kak Ton...

Ahmad Hafizuddin Abdul Hadi ialah seorang pesakit buah pinggang tahap akhir (End Stage Renal Disease). Apa yang membuat aku teruja sebab aku pernah melawat blog beliau sebelum ni akhir 2011 dulu.  
Walaupun masa tu tak kenal beliau tu siapa, tapi simpati tetap ada. Aku pun ambil kesempatan untuk bertanya khabar dan beliau pon bercerita yang beliau masih menjalani rawatan dan masih belum menjalani pembedahan.Aku pun minta la nombor akaun dari beliau selain daripada Maybank. Manalah tahu, kot kita boleh minta bantuan rakan-rakan sebab dalam blog tu ada Maybank je. Beliau terus menolak dan pesan supaya jangan sebarkan blog tu sebab beliau tidak dapat meneruskannya. (sambil ada smiley :D)

Aku pon terkedu la sebab tak tahu nak jawab apa dan beliau pon dari awal perbualan ada smiley je. Tabah dan sabar betul hati beliau ni. Disebabkan beliau tidak mahu dibantu, aku mintak sesiapa yang terbaca post aku ni untuk doakan segalanya yang terbaik buat beliau.

Untuk melihat blog beliau, boleh klik SINI  . Beliau cakap beliau nak delete blog ni tapi selalu terlupa.

2 comments:

  1. betul itu jgn dgr satu pihak je...dgr dua2 pihak lps itu bt keputusan mana yg lebih baik..hehehe

    ReplyDelete
  2. nak tanya hafiz ni ada lagi tak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK