MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Friday 12 April 2013

Susahnya Nak Mencari Rumah Free Holder

Sebab apa yang dirancang hari ni tak jadi, aku pun membuang masa aku pergi survey rumah area Serdang. Mane la tahu kalau boleh buat comparison dengan rumah-rumah yang aku pernah survey sebelum ni. Tapi selalunya lebih kurang sama je harganya, cuma infrastructure facilities je berbeza. 

Tadi aku pergi ke Bandar Seri Permai di belakang Pasar Borong Selangor. Boleh tahan jugak kawasan perumahan tu dan harganya dah boleh agak dah. Target aku mencari cornet lot, tak kira single or double storey asalkan corner lot. Bukan nak beli untuk duduk pon, saje je survey. Mana la tahu, kot boleh buat investment. 

Bila dah jumpa, aku compare pulak keluasan tapak dengan rumah lain pulak untuk estimate renovation bilik, porch dan lain-lain. Semua nak kena consider, kalau main buta je beli takut rugi. 
Bila dah rasa puas hati dengan anggaran tu, baru la rasa berani call agen rumah tu. Boleh tahan jugak RM450k, tapi masalahnya rumah area Selangor ni banyak yang aku jumpa Lease Holder. Aku pon balik la sambil melambai tangan kat rumah tu buat muka duckface! Susah jugak nak invest kat kawasan pesat ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK