MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Thursday 21 June 2012

Apabila Wang Ringgit Menggadai Nilai Kemanusiaan

Sekarang ni acap kali kita dengar tentang kes culik, samun dan bunuh. Mana perginya nilai kemanusiaan si pelaku tersebut? Memang hebat manusia yang sebegini kerana berani melakukan perkara yang diluar batas manusia dan berani menanggung azab Allah. Kita sendiri pun bukannya baik sangat, tapi kalau menipu seposen pun takut HARAM. 


Dalam sebulan lepas, kawan aku ada cerita tentang tunang kawan dia dibunuh di lebuhraya. Kes samun dan bunuh berhampiran Tapah. Sedih aku mendengar cerita tersebut. Wanita tersebut membawa wang tunai dan diekori lalu disamun dan dibunuh. 


Baru-baru ni berlaku satu kes samun dan bunuh di Kuala Kangsar yang mana aku kenal arwah tauke kedai tersebut tapi arwah tak kenal aku kot. Pelanggan dia kan ramai... Klik SINI untuk berita UTUSAN. Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa. 
Memang betul-betul memeranjatkan aku sebab ianya berlaku di tempat aku sendiri. aku sendiri rasakan Kuala Kangsar bukanlah tempat yang selamat untuk hidup. Mulalah wajah kedua orang tua aku muncul dalam kotak pemikiran aku ni. Aku mula memikirkan harta benda, aset, estate2, factory2, stable lumba-lumba kuda milik keluarga aku. Fuh, nasib baik aku tak memiliki semua tu... Kalau ade pun reban ayam kat kebun, takkan la diorang nak samun jugak kot...
Alhamdulillah, penjenayah tersebut berjaya ditangkap dan aku berharap mereka dikenakan hukuman yang setimpal. Syabas diucapkan kepada PDRM. 


p/s: Agak-agaknya kalau hukum HUDUD dilaksanakan, masih ada yang nak merompak???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK