MY GORGEOUS AND MACHO CROWD!!!

Saturday 20 April 2013

GEDEGANG!!!!





Kisahnya pendek je, tapi jadi panjang berjela-jela hari tu. Benda ni jadi kat Port Dickson, betul-betul baru lepas check out Selesa Hotel. Kalau hari Ahad, memang traffic jam la sepanjang jalan pantai tu. Sebab malam tu ribut kuat, kereta berselemuih (kotor) dengan pasir. So, cadangnya nak cuci la dulu kat mana-mana car wash yang ada.

Ada la sebuah car wash yang bukak kat sebelah kanan jalan dan abang aku pun bagi la signal nak masuk simpang tu. Baru je bagi signal, kereta-kereta yang laluan bertentangan terus bagi laluan kat kitorang. Abang aku pun masuk la simpang dengan berhati-hati dan penuh keyakinan seperti Lee Chong Wei gitu. Baru je muncung depan kereta aku mencecah simpang, ada sebijik motor datang menghala ke kereta aku time tu. Memang laju (maklumlah, tengah potong ikut kiri jalan) sampai aku pun tak sempat nak keluarkan handphone ambik gambar. Dalam 2 saat yang terakhir sebelum motor tu menghentam kereta, sempat jugak aku fikir nak bagitau abang aku atau tak. Buatnya beliau panik nanti, lagi payah sebab time tu orang punya ramai. Ok, dah cukup 2 saat! GEDEGANG!!!!!!!

Aku terus keluar kereta dan angkat motor dengan owner sekali. Apek tua rupanya yang bawak motor tu. Aku angkat dia, bagi dia duduk dan tanya dia ada sakit mana-mana tak? Punya la risau dengan orang tua ni.
Aku tengok ada luka sikit kat badan dia, tapi dia cakap ok je. Aku tak fikir pon pasal kereta time tu, bila dah settle dengan apek tu aku pon tengok kereta.
Ternganga la sekejap, speechless.. Kalau nak mintak ganti ni, memang tak terganti nanti.

"Uncle ada family ke?", aku tanya apek tu.
"Ada.", jawab apek sambil mengangguk.
"Uncle call diorang suruh datang sini la, kita pergi balai buat report ok?", aku ajak apek tu dengan penuh sopan santun sebab kesian.
"Tak payah la pergi balai polis, saya kasi you RM100 ganti itu barang. Saya tau salah saya, nanti saya kena saman woo.", balas apek tu.
"Uncle, you mau saman RM300 atau you mau ganti ini bla..bla...bla... sampai RM3000? Kalau uncle mau ganti semua, saya tak kisah maaa.. Ini saya bukan mau mintak uncle ganti, saya mau buat claim insurans.", jawab aku.
"Tolonglah, jangan pergi balai. Saya bagi you RM200 boleh?", rayu apek tu.
"Okey uncle, uncle bagi saya RM5000 boleh." jawab aku dengan geram. Aku bukan nak mintak ganti pun, aku nak ajak buat report polis je. Apa teruk sangat nak faham. Memang dua-dua kena saman punya kalau accident ni.
"Ok2, kita buat report." jawab apek tu. Tu pun jenuh jugak la nak pujuk apek tu.

Nasib la pakai Vios, sparepart mahal.

Kesan habuk pun ade lagi.

AMARAN 18SG!!

Sampai je kat balai, terus jumpa anggota yang bertugas. Sementara tunggu giliran nak buat report tu, aku pun  pergi jalan kaki cari ubat untuk apek tu. Abang aku sembang-sembang dengan apek tu. Bila aku sampai kat balai, aku bagi air, roti dengan ubat kat apek tu. Lepas tu, abang aku ajak pergi cawangan trafik pulak. Sambil tu kitorang sembang2 la dalam kereta. Rupanya, abang aku je yang kena saman sebab kesian kat apek tu. Pulakkkk...

Aku diam je la. Dalam hati aku, bengap jugak abang aku ni. hahaha.. Bila fikir-fikir balik, aku pulak yang bengap. aku letakkan diri aku kat apek tu. Ye la, aku pun selalu jugak bawak motor ikut lane kiri. Kalau la apek tu bapak aku? Dah la tua, hidup susah. Abang aku pun pesan, "hari ini hari dia, mana tau esok kita pulak. Hari ni kita boleh cari duit lagi, tapi tak tentu sampai bila."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUSUK GILER!!!

SALAM.MY

OH! TOLONGLAH TENGOK